دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:
افزایش ۳۵ درصدی تردد‌های نوروزی در استان مازندران/ کاهش ۵۹ درصدی کشته شدگان در حوادث رانندگی 
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تردد‌ها در نوروز ۱۴۰۱ از کاهش ۵۹ درصدی کشته شدگان در حوادث رانندگی خبر داد.
به گزارش آوای خزر، سردارمرتضی میرزایی با اعلام این خبر گفت: برای برقراری امنیت و آرامش مردم و مسافران در تعطلات نوروز ۱۴۰۱ ضمن استفاده از تمام توان و امکانات انتظامی استان، بیش از ۱۰۰۰ نیروی کمکی بکارگیری شد.
 
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اسکان بیش از ۱۳ میلیون و ۹۴۳ هزار نفر از مسافران نوروزی در استان، تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی امسال شاهد افزایش ۲۲ درصدی تردد‌های درون شهری و ۵۲ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان بوده ایم.

سردار میرزایی با بیان این که در مجموع بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در سطح استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این رقم در مقایسه با سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: علیرغم افزایش حجم مسافرت‌ها در استان مازندران با توجه به لغو مدودیت‌ها و بهبود شرایط کرونایی با تمهیدات ویژه ترافیکی و حضور شبانه روزی کارکنان انتظامی استان کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح استان نسبت به سال قبل ۵۹ درصد کاهش داشته است.

این مقام انتظامی همچنین، بیان داشت: برای برقراری امنیت و آرامش مردم در ایام نوروز طرح عملیاتی ظفر با هدف پیشگیری از جرائم در دو مرحله و در شهرستان‌های هدف به اجرا در آمد که در این راستا شاهد افزایش ۲۷ درصدی کشف سرقت، ۲۳ درصدی کشف کلاهبرداری ها، ۳۵ درصدی دستگیری سارقان، ۲۴۳ درصدی کشف جعل و ۱۵ درصدی دستگیری درگیری‌های منجر به چاقوکشی در سطح استان بوده ایم.

سردار میرزایی  با بیان این که با تدابیر انتظامی صورت گرفته در روز طبیعت و همکاری‌های خوب مردم و مسافران نوروزی با پلیس هیچگونه حادثه ناگواری در استان به وقوع نپیوست از مردم و مهمانان نوروزی استان قدردانی کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه امنیت را زیر ساخت اصلی توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: برای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، شاهد ادامه روند تعامل و مشارکت هرچه تمام‌تر شهروندان با پلیس در برقراری امنیت استان در سال جدید باشیم.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها